mandag den 19. marts 2018

Udbytteindkomst - Februar 2018

Udbytteindkomst - Februar 2018



"Money can work harder than I ever could. It works 24/7 and never calls in sick"





Februar er ligesom januar en stille måned mht. udbytte. Stilhed før stormen. I marts, april og maj går det løs, og det er der jeg får de højeste udbytter for året.

Jeg har i februar måned modtaget følgende udbytte:

John Deere: 190,9 DKK
Citi Group: 403,1 DKK


I alt ca. 594 DKK.

Ikke imponerende og skuffende 27% mindre end hvad jeg modtog i 2017. Grunden til, at jeg har modtaget mindre er, at jeg ikke har fået udbytte fra Nordic American Tankers i februar, men istedet modtager det i marts (endvidere er udbyttet sat kraftigt ned - skuffende). Der skal investeres endnu mere den resterende del af året for at opnå målsætningen for 2018. 

Ved en timeløn på 200 DKK/timen svare det samlede beløb til omkring 3 timers arbejde, eller hvad der svarer til næsten 1/3 arbejdsdage! Jeg kan med andre ord tillade mig, at tidligt weekend, og stadigvæk få fuld løn. Det er vidunderligt at se, hvordan snebolden ruller sig større og større.

Jeg forventer fremadrettet, at mine udbytter minimum vil vokse med 10 %. (3% i direkte udbytte, samt en forøgning i indtjeningen på omkring 7%). Dette er før jeg bidrager med yderligere kapital.








Mit 12 måneder rullende udbytte er lig med  6.015 DKK, hvilket betyder, at jeg i gennemsnit de sidste 12 måneder har modtaget dette beløb hver eneste måned. Ved en timeløn på 200 DKK/timen, kan jeg i princippet arbejde 30,1 time mindre hver eneste måneder, og stadigvæk få samme løn.







Kære læser, hvordan har din måned været?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar