torsdag den 13. oktober 2016

Udbytteindkomst update - September 2016

Udbytteindkomst update - September 2016





Endnu en måned er gået og det tid til mit ynglings emne, nemlig den månedlige udbytteindkomst. Oktober måned byder på efterårsferie, fødselsdag mv. Samtidig er der også kun 3 måneder tilbage af året. Det er ikke helt til at forstå, at 2016 snart går på hæld og det snart er tid til at tænke på julegaver.  Samtidig bliver det tid til at gøre status og se om målene for året er opnået. I september måned fik jeg udbytte fra følgende selskaber:

- Aflac Inc. 162 DKK
- Teva Pharma inc: 144,3 DKK
- Unilever NV: 144,6 DKK
- Wal-Mart stores inc: 128,9 DKK
- Wells fargo: 389,5 DKK
- AIG 446,2 DKK
- Hyundai Motor Comp: 1.620,9 DKK

I alt 3036,4 DKK ækvivalent til en stigning på 19% i forhold til udbyttet for sep. 2015. Dette må siges at være et imponerende resultat. 3.036,4 DKK for ikke at lave noget som helst. Selvom det er en imponerende tilvækst, er det desværre under min langsigtede målsætning for året, som lyder på 50%. Ved en vækst på 50% årligt i udbyttet er overliggeren også sat højt. Selv ved en vækst på 30% årligt, vil de 3.000 DKK vokse til 24.471 DKK efter 8 år, hvor jeg fylder 35 år, og til 90.000 DKK efter 13 år, hvor jeg fylder 40 år. Dette er selvfølgelig langt ude i fremtiden, men jeg er som sagt en langsigtet investor. 

Korrigeres der for det ekstraordinære udbytte jeg fik fra mine A.P. Møller Mærsk aktier ser udviklingen i udbyttet sådanledes ud:

figur 1

Af figuren ses det, at det akkumulerede udbytte er stigende år efter år. Understående figur viser 12 måneders rullende udbytte, som viser det gennemsnitlige udbytte pr. måned i 12 måneders intervaller.  Jeg får i snit over 5.000 DKK om måneden, hver måned for ikke at løfte en finger.


figur 2



Konklusion og fremad:

Indtil videre har jeg modtaget 54.955 DKK i år. Det bliver derfor yderst svært at nå målsætningen på 70.000 DKK. Det bliver dog stadigvæk spændende at se, hvor jeg ender, da jeg forventer nogle relative store udbytter udbetalt i hhv. november ( Wilh. Wilhelmsen Holding ser. B) og december (Coloplast A/S).  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar