mandag den 24. juli 2017

Udbytteindkomst - Juni 2017

Udbytteindkomst - Juni 2017



"Money can work harder than I ever could. It works 24/7 and never calls in sick"







"Sommeren" er kommet, hvilket desværre har betydet lidt mindre aktivitet fra mit vedkommende. Dette skyldes flere grunde. Den primære grund har været, at jeg har været en tur i italien, og nyde livet. 

Jeg lever ikke for at arbejde, men arbejder for at leve. Min løn og mit afkast som jeg kan opnå igennem investeringer, skal primært finansiere min fritid. Og hvad er mere fantastisk, end at sidde nede i sydens sol og varme, mens udbytterne mv. bliver sat ind på kontoen. '





Hver eneste måned følger jeg op på det samlede udbytte jeg har modtaget, samt værdien af porteføljen. Dette er en god måde, at sikre mig, at snebolden ruller og jeg er på rette vej. På den måde vil bloggen fungere som en dagbog, som alle kan følge med i.

For juni måned har jeg modtaget følgende udbytter: 



Alt i alt 2.105,5 DKK, hvilket er en stigning på 49% i forhold til juni 2016. Beløbet er ikke stort, men det vigtige her er processen og ikke resultatet i sig selv. Kan jeg fremadrettet øge det månedlige udbytte med ca. 50% årligt, vil beløbet over 7 år vokse til omkring 38.000 TDKK. Mit 12-måneders rullende udbytte udgør nu 5.698 DKK og er støt stigende. Jeg håber, at jeg i slutningen af året har et rullende udbytte på ca. 7-8.000 DKK. Ved en timeløn på 200 DKK, kan jeg arbejde ca. 11 timer mindre den måned, eller holde 1,5 dage fri. Ikke meget - men alt tæller!





Mit akkumuleret udbytte er lidt højere i forhold til 2016. Jeg forventer en yderligere stigning i august og september, hvor jeg vil modtage nogle større udbyttebetalinger. Målsætningen er stadigvæk at opnå omkring 90.000 DKK i udbytte for året. Jeg skal derfor investere en del yderligere kapital for at nå dette mål: "shoot for the moon even if you miss you'll land among stars"





Kære læser, hvordan har din sommer været?

4 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Endelig en opdatering.
    Tak for en god blog :)

    SvarSlet
  3. Hej Emil.
    Tak for din besked - ja, ved godt jeg ikke har været så aktiv, men det vil jeg prøve at lave om på.
    Bh.
    Udbytteinvestoren

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet