onsdag den 13. september 2017

Udbytteindkomst - Juli og August 2017

Udbytteindkomst - Juli og August 2017



"Money can work harder than I ever could. It works 24/7 and never calls in sick"



Kalenderen siger september, og efteråret er kommet til Danmark. Nogle vil sige, sommeren aldrig har været her, da vi har haft den vådeste sommer i mands minde. Dette er også den første sommer jeg ikke har været i vandet (I Danmark). Når solen endelig har været der, har der dog været tid til at nyde udendørslivet. Jeg og Mrs. B har nydt københavn og fyn. Endvidere har jeg fået spillet tennis med gamle venner. Både før og efter kampene, har vi udvekslet tanker og idéer omkring finansiel uafhængighed, og jeg er blevet opmærksom på, at jeg har fået selskab på rejsen mod FIRE- nemlig worldworstemployee.

Mit indtryk er, at WWE gerne vil ud af hamsterhjulet, lige som jeg selv. Målet er ikke, at kunne sidde på den fransk riviera og lave ingen ting, men at få den økonomiske frihed, så arbejdet ikke bliver en nødvendighed - også selv om det giver mening for een på et dybere plan. Gå ind og besøg hans hjemmeside og følg hans rejse mode FIRE

Jeg har fået en del henvendelser omkring aktiviteten på bloggen. Jeg undskylder mange gange, men den manglende aktivitet skyldtes flere ting. Både at det har været sommer, samt min arbejdssituation. Nu er der kommet ro på, og jeg vil igen prøve at dele min rejse mod finansiel frihed.

Nu tilbage til det sjove - udbytteindkomsten. Juli og august har været nogle gode måneder fra et udbyttemæssigt perspektiv. Mine to store positioner giver udbytte i august, nemlig Novo Nordisk A/S og Hyundai Motors GDR.

For juli har jeg modtaget følgende udbytter:

- Coca Cola Comp: 386 DKK
- Medtronic: 191 DKK
- Chr. Hansen: 993 DKK
- Altria Group: 75 DKK
- General Eletric: 197 DKK
- Lukoil 960 DKK

I alt 2.802 DKK eller 84% mere, end hvad jeg modtog i 2016

For august har jeg modtaget følgende udbytter:

- Deere & Co: 200 DKK
- NNIT: 250 DKK
- Novo Nordisk: 7.281DKK
- CitiGroup: 400 DKK
- Samsung: 196 DKK
- Nordic American Tankers: 177 DKK
- Treasure ASA: 918 DKK
- Pandora: 828 DKK
- Hyundai Motors: 1.471 DKK

I alt 10.249 DKK eller 37 % mere, end hvad jeg modtog i 2016

Ved en timeløn på 200 DKK/timen svare det samlede beløb til omkring 65 timers arbejde, eller hvad der svarer til næsten 1,5 uges arbejde! Jeg kan med andre ord tillade mig, at holde 1,5 uges ekstra ferie, og stadigvæk få fuld løn. Det er vidunderligt at se, hvordan snebolden ruller sig større og større.

Jeg forventer fremadrettet, at mine udbytter minimum vil vokse med 10 %. 3% i direkte udbytte, samt en forøgning i indtjeningen på omkring 7%. Dette er før jeg bidrager med yderligere kapital.

Mit samlede udbytte runder ultimo august 59.290 DKK, og jeg er dermed 9.290 DKK over niveauet fra sidste år. Dette er en vidunderlig følelse. Der er dog stadigvæk lang vej til at opnå målsætningen for året. Der skal investeres kraftigt i de sidste måneder.



Mit 12 måneder rullende udbytte stiger til 6.437 DKK, hvilket betyder, at jeg i gennemsnit de sidste 12 måneder har modtaget dette beløb. Ved en timeløn på 200 DKK/timen, kan jeg i princippet arbejde 32,2 time mindre hver måneder, og stadigvæk få samme løn.



Kære læser, hvordan har din sommer været?

2 kommentarer:

  1. Den har været fin, har fået en del nye Cisco aktier (arbejder i Cisco).

    Har du nogen holdning til om du bedst kan lide aktier med udbytte 1 gang årligt, eller flere gange?

    SvarSlet
  2. Hej Emil.
    Tak for din besked. Lyder spændende med medarbejder aktier.

    Altså jeg foretrækker udbytte så ofte som muligt, gerne mere end 1 gang om året. Årsagen er, at jeg gerne vil have fleste mulige frihedsgrader i forhold til mine investeringsbeslutninger. Fx får jeg mest udbytte i hhv. Marts/april, august og december. Ikke fordi jeg prøver at time markedet, men alligevel vil jeg gerne have flest mulige likvider den dag, markedet skulle/vil falde signifikant.

    Giver det mening?
    /udbytteinvestoren

    SvarSlet