torsdag den 4. september 2014

Udbytte status for August


"It requires a great deal of boldness and a great deal of caution to make a great fortune; and when you have got it, it requires ten times as much wit to keep it"
- Nathan Mayer Rothschild

August er slut, sommeren er forbi og det er tid til en månedlig udbytte rapportering.

Motivationen bag min månedlig rapportering, er at skabe inspiration og motivation for andre investorer. Heraf bliver det nemt at se, hvordan disse udbytter bliver ved med at stige måned efter måned. De vil forhåbentlig en dag være nok til at dække alle ens månedlige udgifter. 

I juli måned har jeg i alt modtaget udbytte fra følgende selskaber: 

  • Nordic American Tankers; 250,5 DKK
  • Deere & Company; 175 DKK

Alt i alt, 425,5 DKK svarende til en akkumuleret stigning på 180% i forhold til sidste år. 

Samlet set en rigtig stærk udvikling, som ift. 2013 primært skyldes:
  • Køb af Nordic American Tankers, NAT
  • En stigning på 18 % i udbyttet fra John Deere Company
Der er ikke særlig mange selskaber som udbetaler dividende i august, og 425,5 DKK lyder umiddelbart ikke af meget. Men forsætter virksomhederne med at tjene flere penge og hæve udbyttet år efter, samtidig med jeg investerer yderligere kapital i min portefølje, kan beløbet stiger hurtigt de første år. Forhåbentligt kan jeg engang i fremtiden sige, at jeg til den tid sidder i skyggen, fordi jeg plantede et træ for mange år tilbage. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar