søndag den 21. september 2014

MacDonald's Corporation hæver sit udbytte med 5%


“Life is like a snowball. The important thing is finding wet snow and a really long hill. ”


― Warren Buffet


McDonald's Corporation (NYSE:MCD) har den 18 september hævet sin kvartalsvise udbyttebetaling med 5% til 0,85 dollars per aktie. Udbyttet bliver udbetalt d. 15 december med ex-udbytte dato d. 26 november 2014. Det direkte afkast er nu på 3,6% ved nuværende kurs. Alt i alt, må der konkluderes at hævning er i overensstemmelse med det forventede. Selskabet har haft modvind det seneste år, som har medført stagnation i såvel indtjening som aktiekurs. Vi kan som aktionærer ikke forvente en større stigning i disse tider. Denne stigning giver ledelsen ressourcer til at investere, og genskabe væksten. Heldigvis er stigningen større end stigningen i det generelle prisniveau, som betyder at vi trods alt, øger vores købekraft. Dette er hele ideen med udbytte investeringer. At man år efter år øger sin købekraft, og på den måde bliver bedre stillet. Forhåbentligt kommer der end dag, hvor mine aktier udbetaler så mange udbytter, at jeg hvis jeg ville, kunne stoppe med at arbejde. Der er dog lang vej, og stadigvæk meget hårdt arbejde forude. Dog er denne hævning et lille skridt i den rigtige retning. MacDonald's har igennem de sidste år haft en imponerende udvikling i deres udbyttebetalinger. Udbyttet er steget fra 1 dollar i 2006 til hele 3,12 dollar for 2013. En samlet procentvis stigning på hele 312 %!! Jeg er stadig optimist på MacDonald's vegne, selvom de idag møder modvind. Jeg har derfor stadig aktien i porteføljen, og overvejer at købe flere ved lejlighed. På den måde lader jeg min snebold rulle og lader den vokse sig større og større.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar