mandag den 26. februar 2018

Udbytteindkomst - januar 2018

Udbytteindkomst - Januar 2018



"Money can work harder than I ever could. It works 24/7 and never calls in sick"



Januar er slut, og vi er allerede langt inde i februar (næsten slut, da jeg skriver dette indlæg). Kulden er for alvor kommet, men heldigvis varmer det lidt, når der kommer udbytte ind af døren.

Et nyt år er startet, og som altid har jeg høje finansielle forventninger til 2018 (kan næsten kun blive skuffet :-)).

Grunden til, at jeg ikke har skrevet så mange indlæg har været, at der har været travlt på kontoret (igen igen). Alle har travlt, da folk skal samle de sidste point inde den årlige bonus. Hamsterhjulet kører på fuld damp.

Jeg har i januar måned modtaget følgende udbytte:

- Medtronic: 185 DKK
- Wal-mart: 123 DKK
- General Electric: 93,6 DKK
- Altria: 77,8 DKK
- Lukoil: 683 DKK

I alt ca. 1.162,3 DKK.

Ved en timeløn på 200 DKK/timen svare det samlede beløb til omkring 6 timers arbejde, eller hvad der svarer til næsten 1 arbejdsdage! Jeg kan med andre ord tillade mig, at holde 1 dags ekstra ferie, og stadigvæk få fuld løn. Det er vidunderligt at se, hvordan snebolden ruller sig større og større.

Jeg forventer fremadrettet, at mine udbytter minimum vil vokse med 10 %. (3% i direkte udbytte, samt en forøgning i indtjeningen på omkring 7%). Dette er før jeg bidrager med yderligere kapital.

I januar og februar er der altid stilhed før stormen. I marts, april og maj går det løs:






Mit 12 måneder rullende udbytte er lig med  6.033 DKK, hvilket betyder, at jeg i gennemsnit de sidste 12 måneder har modtaget dette beløb hver eneste måned. Ved en timeløn på 200 DKK/timen, kan jeg i princippet arbejde 30,1 time mindre hver eneste måneder, og stadigvæk få samme løn.







Kære læser, hvordan har din måned været?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar