søndag den 22. januar 2017

Update - Oktober, November og December

Oktober, November og December 2016



Den ene måned tog den anden, og jeg har pga. for meget arbejde ikke haft tiden til at opdatere bloggen, som jeg egentlig gerne ville. Dette skal der laves om på i 2017!  
Oktober var på mange måder en god og anderledes måned. Min bedre halvdel begyndte at investere i investeringsforeninger, i gennem Nordnets månedsopsparing, som jeg egentlig synes er en super ordning. Hver måned kan hun kurtagefrit købe for x antal kr. op til fire forskellige fonde. På den måde for hun optimal spredning, samt aktiveret sin opsparing så hun i fremtiden også vil høste frugterne af det pengetræ hun har planter i dag. 

Endvidere tog jeg og Ms. B på ferie til Ægypten, hvilket var tiltrængt. Turen blev købt en uge inden udrejsen, hvorfor vi kom afsted for 2.000 DKK per. person med alt inklusiv, samt 4-stjernet hotel(super tilbud)! Kom ikke her og fortæl os, at man ikke kan opleve verden ved at leve spartansk! 😀

Samtidig med vi har nydt livet, arbejdet mv. har jeg fået løbende udbytter. Følelsen ved at modtage udbytter fra mine investeringer sammenligner jeg med, at få tilsendt en check med posten. Hvem vil ikke gerne komme hjem fra arbejde og finde ud af der ligger en 500 kroneseddel i ens postkasse?

I oktober fik jeg udbytte fra:

Coca-Cola Comp: 55,30 USD 
Kraft-Heinz Food Comp: 15,00 USD 
Generel Electric Comp: 29,90 USD 

I alt 668,6 DKK, svarende til en stigning på 21% i forhold til samme måned 2015

I November fik jeg udbytte fra

Nordic American Tankers: 68,90 USD 
Citigroup: 38,40 USD 
Wilh. Wilhelmsen Holding ser. B: 1.086,00 NOK 

I alt 1875,35 DKK svarende til et fald på 26% i forhold til samme måned 2015.

I December fik jeg udbytte fra:

Wells Fargo Comp: 58,14 USD 
Aflac Comp: 25,37 USD 
Unilever 23,05 USD
Coloplast B A/S: 2.061 DKK
Coca Cola Com: 55,30 USD
Kraft-Heinz Food Comp: 15,00 USD
Teva Pharma: 21,76 USD
AIG: 59,20 USD
Vale S.A: 88,05 USD

I alt 5.564 DKK svarende til en stigning på i alt 65 % i forhold til samme måned 2015

Alt i alt 8.108,5 DKK. WOW! Ved et job til 200 kr/timen vil dette beløb svare til 40,5 timers arbejde, eller sagt med andre ord, en almindelig arbejdsuge.. For at lave ingenting! Hvad der så er ekstra bonus er, at beskatningen på aktieindkomst er lavere. Når det så er sagt, er der stadigvæk et stykke vej til finansiel uafhængighed, men jeg vil mene jeg er godt på vej.










1 kommentar: